Girl, Interrupted

Girl, interrupted, 1999. Winona Ryder, Angelina Jolie, Elizabeth Moss, Clea DuVall, Vanessa Redgrave, Whoopi Goldberg
Genre: Drama | Betyg: 7/10
Detta är en film vars handling verkligen överraskade mig, då det är svårt att göra en film om depression utan att få tittaren att känna sig just deprimerad och även om Girl, interrupted inte bidrar till någon samhällsförändrande syn på psykisk ohälsa är det en film som påverkar (och som några av oss till och med kan känna igen oss i) utan att bli alldeles för tung och jobbig att se. Huvudkaraktärerna i filmen, Susanna Kaysen (Winona Ryder) och Lisa Rowen (Angelina Jolie) är enligt mig perfekta för sina roller och bidrar mycket till filmens sevärdhet!


Olloz

åh, en av mina favoritfilmer!

Ang. kritik och copyright
Jag tar gärna emot konstruktiv kritik på mina arbeten då detta gör mig till en bättre fotograf/designer men att kritisera endast för kritiserandets skull eller att komma med nedlåtande påståenden, nej tack.

Om inget annat anges är allt som publiceras, både i text och bild, skapat och producerat av mig. Detta material har jag enligt upphovsrätten ensamrätt på och det råder sträng copyright, allt plagiat polisanmäls.

Tack för att du respekterar detta!

-Jag fotar med en Nikon D300s och redigerar/designar/illustrerar i PS6



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: